グローバルナビゲーションへ

本文へ

ローカルナビゲーションへ

フッターへ



静岡県立大学教員データベース


教員情報詳細


氏名
バリース キンセラ(VALIES Kinsella)
所属・職名
言語コミュニケーション研究センター 特任講師
部屋番号
看護学部棟(草薙キャンパス)13306号室
Eメールアドレス
kicvalies1@u-shizuoka-ken.ac.jp
ホームページアドレス(URL)
http://langcom.u-shizuoka-ken.ac.jp/

学歴

2018年10月 メアリー・イマキュレート大学/リムリック大学 (アイルランド) 応用言語学研究科修士課程 修了
2001年6月 フォンチス大学 (オランダ) 英語学部EFL学科 卒業 (HBO: 2de graads)
1997年5月 イサカ大学 (アメリカ) ロイ エイチ パーク スクール オブ コミュニケーション学部 映画・写真学科 卒業

学位

修士 (メアリー・イマキュレート大学/リムリック大学・2018年)

専門分野

応用言語学

担当科目

英語コミュニケーションⅠ、フレッシュマンイングリッシュⅠA B、フレッシュマンイングリッシュⅡA B、フレッシュマンイングリッシュ II Ⅳ、オーラルコミュニケーションⅠII III IV、英会話A B、英語コミュニケーションⅡ、英作文B

主要研究テーマ

  • 日本の大学におけるタスク中心型の英語学習法
  • 中間・期末試験に代わる形成的評価課題解決型評価法

所属学会

静岡市国際交流協会
藤枝市国際友好協会
English Teachers in Japan
The Japan Association for Language Teaching
IATBLT
IATEFL
TESOL International Association
Thailand TESOL

主な経歴

2018年4月 明治学院大学 国際学部 非常勤
2018年4月 静岡理工料大学 英語学部 非常勤
2014年4月 日本大学短期大学部 ビジネス教養学科、食物栄養学科助教
2013年4月 常葉学園短期大学 英語英文科 非常勤

主な社会活動

JALT CUE, Member-at-large
IISES Conference, Session Chair
JALT CUE, Conference Abstract Peer reviewer
JALT CUE Membership, Co-Chair
VOIS NPO, Language coach/editor

主要研究業績

○学術論文
  1. Junior College Students Respond Better to Formative Assessment than to Paper Midterms, IICLLHawaii2017 Conference Proceedings, p. 79-90, 04/2017.
  2. Exploring Collaborative, Media Projects as Assessment Tools within a Task-based EFL Curriculum at Junior College, Nihon University Studies in International Relations, 37.2, 02/2017
  3. Task-based EFL Curriculum Now: Implementation at Junior College, Nihon University Studies in International Relations, 37.1, p.3, 11/2016
  4. Be Our Guest: A Midterm Assessment Project, Between The Keys: JALT MW SIG, p.12-16, 2016

○学会発表
  1. CBLT and TBLT in Tertiary Japanese EFL, Jalt 2019 Nagoya, 11/2019
  2. CBLT and TBLT in Tertiary Japanese EFL,Shizuoka Jalt Preview, 10/2019
  3. Authentic Competency-based and Task-based Teaching and Assessment in Tertiary EFL in Japan, TBLT 2019 Ottawa Conference, Canada, 8/2019
  4. Tertiary EFL Educators in Japan's perceptions of Competency- and Task-based Instruction and Materials, Okinawa Jalt Summer Language Teaching Symposium, 6/2019
  5. Authentic Competency-based and Task-based Teaching and Assessment in Tertiary EFL in Japan, The Sixth Annual Conference on Global Higher Education, Lakeland University, 6/2019
  6. IAFOR The Asian Conference on Language Learning: Authentic Competency and Task-based Teaching in Tertiary EFL in Japan, 5/2019
  7. Be Our Guest !, Amsterdam, IISES, 06/2018
  8. The Game is On: A performance-based assessment, Japan, JALT SHIZUOKA, 11/2017
  9. Junior College EFL Students Respond Better to a Formative Assessment Project Than a Paper Midterm, Hawaii, IAFOR Conference: Educating For Change, 1/2017

教育・研究に対する考え方

"The whole purpose of education is to turn mirrors into windows".-Sydney J. Harris

モバイル表示

PC表示